tisdag 11 oktober 2011





















Den gångna helgen var så fantastiskt rolig att jag inte riktigt blev människa förrän igår kväll. Min kropp är van att gå upp vid klockan sex på morgonen, inte att gå och lägga sig då. Två dagar i rad dessutom. Sånt sätter självklart sina spår.
Jag tror faktiskt att det kan ha varit den roligaste helgen det här året, om inte annat kvalar den utan tvekan in på topp tre.
Oväntade saker jag inte trodde jag skulle göra men som var ofantligt kul:
  • Klättra UT ur Folkets Park, över grinden vid stora ingågnen. Mycket diskret!
  • Hetsdansa till Trollkarlen Lurifix.
  • Dricka öl ur stövel på privat Oktoberfest (det hade såklart varit ännu mer oväntat om ja varit på oktoberfest någon annan gång än i just oktober).
  • Dricka kaffe med cointreau klockan fyra på lördasmorgonen, hemma i köket.
  • Springa runt kvarteret och leta efter en vän som tillsammans med min hund gått vilse, halv fem på morgonen.
  • Leka charader där det enda som visades var karaktärer från tonårstiden i Halmstad.
  • Fuldansa till långt in på morgonen i ett scootergarage.
  • Ligga både underst (aj!!) och överst i en böghög med vuxna män. Dock ej samtidigt.
  • Göra cirkuskonster, sisådär fem på morgonen. Min akrobatkollega var även spiknykter.
Vissa av ovanstående spex har dock resulterat i märkliga blåmärken och en sträckning i halsen. Det är kanske tur att det inte är helg oftare, seriöst så hade nog inte min kropp klarat av det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar