fredag 28 oktober 2011

Rökfri


Idag hade jag velat klappa mig själv på axeln och säga att jag är duktig som inte har rökt på två månader. Jag hade velat säga att jag har försökt röka ett par gånger under de gångna månaderna men bara tagit ett par bloss och att det har smakat hemskt. Jag hade velat säga att den här gången, då tror jag att jag slutat röka för alltid.
Det kan jag tyvärr inte göra, inte utan att ljuga. För igår, när jag var stressad och arg och lite ur balans överlag och Katinkan skulle ut och röka följde jag med som sällskap. Och när hon frågade om jag också ville ha en cigg sa jag ja, och rökte hela. Visst det smakade inte gott, men inte heller hemskt. Sen av en händelse råkade jag röka två cigaretter till på samma kväll.
Men man smakar illa av det, och luktar inte direkt fräscht så jag ska verkligen försöka att hålla mig till att inte röka. Men att sätta mitt liv på att jag inte börjar igen är kanske lite dumt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar